Pasipuošk! Savaitgalis Marcinkonyse. Nepatyręs nesuprasi…

Kaip gerai, kad paskutinis gegužės savaitgalis buvo taip vasariškai šiltas ir net karštas… „Vilties angelo“ paauglių ir juos lydinčių laimingų žmonių – vadovų – džiaugsmui, darbo savaitgalis Marcinkonyse, arba, paprastai tariant, „pas Onutę“ buvo tarsi trumpa vasaros stovykla. Penktadienį linksminomės Druskininkuose, nes pataikėm netikėtai į miesto šventę. Pradėję maudynių sezoną, per Dzūkijos miškus radom kelią Onutės namų link. Kas gi ta Onutė? Moteris, mokslininkė, Čepkelių rezervato tyrinėtoja, labai nuoširdus, tikintis ir mylintis žmogus… Visiems buvo gera grįžti pas ją, nes  vėlyvą rudenį ten kartą jau buvome.

Onutės mėtų arbata ir kaimo namų kvapas, žolynų žydėjimas, tyras oras mus pagavo ir nešė labai toli.

Nepatyręs nesuprasi…

Su mumis kartu keliavo Artūras, mūsų savanoris, devynis mėnesius savanoriškai tarnavęs kariuomenėje.  Artūras Dragūnas (taip vadinami kariai, tarnavę „Dragūnų batalione“) šeštadienio ryte vedė kareivišką mankštą ir bėgimą. Mes jau žinome pratimų junginuką: žvaigždutė, slidininkas, džigitas.

Ir pradėjome darbus siekdami užsidirbti vasaros kelionei į Latviją ir prie jūros. Rinkome vaistažoles, šienavome žolę, ravėjome garšvas. Kai sudžius, galėsime pavaišinti, sako, tai puikus prieskonis į salotas. Po pietų tęsėme darbus Kabelių kaime pas avių augintojus Jovitą ir Audrių. Ten turėjome sudeginti sausas obelų ir pušų šakas. Darbas sunkus. Su žirklėm ir mačetėm smulkinome nugenėtų medžių šakas ir nešėme į laužą. Saulės karštis ir laužai… Oho, buvo tikra pirtis. Įgijome geros patirties, kol šabakštynuose nebeliko šakų krūvų. Raudoni kaip vėžiai nuo kaitros, sukandžioti uodų, sudraskytom rankom nuo šakų, murzini, kvepiantys laužu, ugnies nudegintais plaukais ir antakiais mes buvome labai laimingi. „Užsikabliavau!“ – sakė Brigita. Ir jai pritarė dauguma! Gera matyti darbo rezultatą. Gera kartu daug juoktis, kalbėtis rimčiausiomis temomis, stebėti, kaip melžiamos avytės, paliesti jų kailį, ragauti pieno ir nors trumpam pabėgti nuo sunkios realybės. Pabėgti, kad galėtume grįžti stipresni!

Šeštadienio vakaras ežere ir pirtelėje atpirko mūsų vargus. Džiaugsmas, juokas… Dievo dovana!

Sekmadienį važiavome į šv. Mišias Varėnoje. Mūsų merginas pakvietė į procesiją barstyti žolynų. Kažkas iš fantastikos pasaulio. Mūsų mergiotės su baltomis suknelėmis ir karūnomis ant galvų lenkiasi prieš Švenčiausiąjį Sakramentą, nuklodamos kelią laukų gėlėmis. Jos labai gražios! Čia Dievo darbas! Jo režisūra. Taip ir norėjosi melstis, kad tik Jis daugiau režisuotų mūsų paauglių gyvenimus…

Vėl maudynės…

Aplankėme vieną iš mūsų grupės paauglių, besigydančią sanatorijoje… Iš medžiaginio krepšio pasidarėm kamuolį ir žaidėm „Valgoma – nevalgoma“… Mums reikia tiek mažai… Mylinčio, atlaidaus, priimančio žvilgsnio vieniems į kitus, į situacijas…

Mes pasipuošę – ir ačiū Dievui! Ir nieko nebepridursiu…